24.10.10

I met Sagan.





This book caught my eye after I come in a book store today. I bought this pocketbook without hesitation.
今日本屋に入ってすぐ、この本が目についた。ためらわずにこの文庫を買った。
 
I have ever hear in a some measure that words, "BONJOUR TRISTESSE" "Sagan".
『悲しみよ、こんにちは』「サガン」というコトバは、聞いた事がある程度の私が。



I felt she is interesting actually when I read it.
読み始めると、実に興味深い人。

And, her words are beautiful and sharp.
そして、言葉が、綺麗で鋭利。

I was fascinated by her in a matter of seconds.
一瞬にして魅了された。

But it is also greatly due to the ability of Tomiko Asabuki, a transrator.
それは翻訳家の朝吹 登水子さんのチカラも大いにあるけれど。

I became wanted to read Sagan's book.
サガンの本が読みたくなった。

And, to learn French.
フランス語を学びたくなった。

I felt the words are profound.
言葉の奥深さを感じた。

My word have been thought stale whenever I went through words
私が言葉を重ねる度に自分の言葉が陳腐に思えてしまうほどに。



It was such meeting.
そんな出会いだった。




This book was "a beginner's book for Sagan" which fit for me.
この本は、そんな私にぴったりの「サガン入門書」だった。


( In brief, it is very easy to read and recommended. )
( つまりはとっても読みやすくてオススメなのです。)




Link:

2 comment:

Jijiart said...

はじめまして!

サガンの画像を見てたら
Mhさんのブログにいきつきました!

素敵なサイトですね!!
Facebookもやっているので
ページも参加しました♪

もしFacebookでもよかったら
フレンドなってください!!

http://www.facebook.com/jijiart


Jijiart

Mh said...

だいぶ、返信遅くてごめんなさい!
見て下さってありがとうございます☆FBページ参加も!嬉しい!
最近全く更新してないのでそろそろまたブログ再開します!
これからFB伺いますね♪

Post a Comment

© 2010-2012 http://meit8h.blogspot.jp/. Powered by Blogger.